INAUTERIEN GAIA ITSASOA DENEZ, JOAN DEN ASTEKO ESPERIMENTUAK URAREN INGURUKOAK IZAN ZIREN. BAT ITASOKO URA GAZIA DELA ETA BESTEA ZER FLOTATZEN DUEN ETA ZER EZ.
Como el tema de los carnavales fue EL MAR, los experimentos de la pasada semana giraron en torno al agua. Uno sobre el agua salada del mar y el otro sobre lo que flota y lo que no.
- HONDORATZEN EZ DEN ARRAUTZA / El huevo que no se hunde
ITSASOKO URA NOLAKOA DA? IGERILEKUKOA BEZALAKOA? ZERGATIK HONDARTZAN HOBETO EGITEN DUGU IGERI? GALDERA HAUEKIN EMAN GENION HASIERA GURE LEHENENGO ESPERIMENTUARI. UMEEK BERE IDEIAK BOTA ZITUZTEN: ITSASOAN UR GEHIAGO DAGOELAKO, ITSASOA HANDIAGOA ETA SAKONAGOA DELAKO...
¿Cómo es el agua del mar? ¿Como el de la piscina? ¿Por qué nadamos mejor en la playa? Con estas preguntas iniciamos nuestro primer experimento. Los niños lanzaron sus ideas: porque hay más agua en el mar, porque el mar es más grande y profundo...
ITSASOKO URA GAZIA DELA OHARTARAZI ONDOREN ESPERIMENTUAREN MATERIALA AURKEZTU GENUEN: 2 EDALONTZI, URA, GATZA ETA ARRAUTZAK
Tras advertir que el agua del mar es salada presentamos el material del experimento: 2 vasos, agua, sal y huevos.ESPERIMENTUA OSO ERRAZA DA. ALDAERA BATEKIN EGIN DUGU: TALDE BATEK ARRAUTZA BAKARRA ERABILI DU ETA BESTEAK BI. BAINA EMAITZA ERE HARRIGARRIA IZAN DA.
El experimento es muy sencillo y lo hemos realizado con una variante: un grupo ha utilizado un solo huevo y el otro dos. Pero el resultado ha sido igualmente sorprendente.
- EDALONTZIETAN URA BOTA/ Echar agua en los vasos
2. EDALONTZI BATEAN ARRAUTZA SARTU. ARRAUTZA BEHEAN GERATZEN DA.
En uno de los vasos metemos un huevo. El huevo se queda abajo.
3. BESTE EDALONTZIAN GATZA BOTATZEN DUGU /6 GIOLARAKADA) ETA ONDO IRABIATZEN DUGU.
En el otro vaso echamos sal (6 cucharadas) y removemos bien.
4. AZKENIK ARRAUTZA BERA EDO BESTE BAT UR GAZIAN SARTZEN DUGU...ETA FLOTATU EGITEN DU!
Para finalizar metemos en el agua salada el mismo huevo u otro y... !FLOTA!
ETA NAHIZ ETA ARRAUTZA BEHERANTZ BULTZATU GORANTZ JOATEN ZEN. EGIN ETXEAN, OSO DIBERTIGARRIA DA.
Y aunque empujábamos hacia abajo el huevo volvía a subir. Hacedlo en casa, ya veréis qué divertido.
ONDOREN ERREGISTRO-ORRI BAT BETE GENUEN, ESPERIMENTU GUZTIEKIN EGITEN DUGUN BEZALA.
Después rellenamos una hoja de registro como hacemos con todos los experimentos.
- FLOTATU ALA HONDORATU? / ¿Flota o se hunde?
DAKIZUENEZ OSTIRALEAN INAUTERIAK OSPATU GENUEN. AURTEN EZIN IZAN DUGUNEZ KALEJIRA ETA DANTZAK EGIN GELAN GERATU BEHAR IZAN GINEN. ONDO PASATZEKO URAREKIN ESPERIMENTATZEA PENTSATU GENUEN.
HORRELA AURKEZTU GENUEN:
Así presentamos la experiencia:

ZEIN OBJEKTU FLOTATUKO ZUEN ETA ZEIN EZ HIPOTESIAK IDATZI GENITUEN TAULAN ETA GERO BANAN BANAN EGIAZTATU GENUEN:
Escribimos las hipótesis de qué objeto flotaría y cuál no en la tabla y luego lo comprobamos uno a uno:
Luego experimentamos con otros objetos que eligieron los niños y niñas.
PLASTILINA ZATI BAT BOTATZEN BADUGU ZER GERTATUKO DA?
¿Qué pasará si echamos un trozo de plastilina?
ETA ITSASONTZIAREN FORMA EMATEN BADIOGU?
¿Y si le damos forma de barco?
BUKATZEKO PLASTILINAZKO ITSASONTIZAK EGITEKO TAILERRA ANTOLATU GENUEN ETA GERO URETARA BOTA GENITUEN FLOTATZEN ARI ZIREN ALA EZ EGIAZTATZEKO. PRIMERAN PASATU GENUEN.
Para acabar organizamos un taller para hacer barcos de plastilina y luego los echamos al agua para comprobar si flotaban o no. Lo pasamos genial.
No hay comentarios:
Publicar un comentario