2023/03/20

GURE LANDAREAK

NUESTRAS PLANTAS

HAUR HEZKUNTZAN ESPAZIO GUZTIETAN LANDAREAK EGON DAITEZEN SAIATZEN GARA. BISUALKI LASAITASUNA ETA POZA TRANSMITITZEN DUTEN ELEMENTU BIZIAK DIRA, ETA IKUSMENA ATSEGIN DUGU. GAINERA, GURE INGURUAN NATURA PIXKA BAT IZATEKO AUKERA EMATEN DIGU.

GURE ZIENTZIAREN ETA NATURAREN EKOSISTEMAN, AURREKO GUZTIAZ GAIN, UMEEK LANDAREAK BEHATU, HAIEKIN ESPERIMENTATU ETA PIXKANAKA BIZITZAREN ZIKLOAREN KONTZIENTZIA HAR DEZATEN SAIATZEN GARA.

HONA HEMEN ADIBIDE BATZUK:

En Educación Infantil procuramos que haya plantas en todos los espacios. Son elementos vivos que visualmente transmiten calma, alegría y nos agrada la vista. Además, nos permite tener un poquito de naturaleza cerca de nosotros.

En nuestro ecosistema de la ciencia y la naturaleza, además de todo lo anterior, intentamos que lxs niñxs observen las plantas, experimenten con ellas y poco a poco tomen conciencia del ciclo de la vida.

Aquí os dejamos algunos ejemplos :


  • SAGARRAREN PIPITAK / Las pepitas de la manzana

EGUN BATEAN, SAGAR BAT ZURITU ETA ZATITZEN ARI NINTZELA, PIPITA BATZUK ERORI ZIREN. UME BATEK HORI ZER ZEN GALDETU ZUEN. PIPITA HAZI BAT ZELA AZALDU NIEN, ETA EREITEN BAGENUEN DENBORAREKIN LANDARE BAT ATERAKO ZELA. ETA HORRELA EGIN GENUEN (POTO TXIKI BAT ZEGOEN LOREONTZI BATEAN) EGUN BATZUEN ONDOREN... HAU POZA, ADAXKA BAT ATERA DA!



Un día, mientras pelaba y troceaba una manzana, se cayeron unas pepitas. Un niño preguntó qué era eso. Les expliqué que la pepita era una semilla, y que si la sembrábamos, con el tiempo saldría una planta. Y así lo hicimos (en una maceta donde había un pequeño poto). Después de varios días...¡qué ilusión! ¡ha salido una pequeña ramita!

  • AHUAKATE HEZUR BAT ERNETZEA/ Germinar un hueso de aguacate
BESTE EGUN BATEAN AHUAKATE HEZUR BAT ERAMAN NUEN ESKOLARA. UME BATZUK BEREHALA EZAGUTU ZUTEN.
HEZURRA BESTE HAZIA MOTA BAT DELA EGIAZTATZEKO ESPERIMENTU BAT EGIN GENUEN:

Otro día llevé a la escuela un hueso de aguacate. Algunxs niñxs lo reconocieron inmediatamente.

Realizamos un experimento para comprobar que el hueso es otro tipo de semilla:


MATERIALAK Los materiales

HEZURREAN HIRU ZOTZ SARTU GENITUEN/
 Hincamos en el hueso tres palillos

ETA URETAN UTZI GENUEN/
Y lo dejamos en agua

ASTE BATZUK IGARO ONDOREN, HEZURRA ERNATUKO DA ETA SUSTRAIAK ETA HOSTOAK IKUSIKO DIRA.

ESPERIMENTU HAU BEHIN BAINO GEHIAGOTAN EGIN DUGU, BAINA EZ DUGU ZORTE IZAN. EA HONETAN ZER GERTATZEN DEN!


Pasadas unas semanas, el hueso germinará y se verán la raíz y las hojas.
Este experimento lo hemos hecho más de una vez, pero no hemos tenido suerte. ¡A ver qué pasa en ésta!

  • PIÑABURUAK / Las piñas

GELAN DAUKAGUN ELEMENTU NATURALETAKO BAT PINABURUAK DIRA ETA HEMEN IKUSI GENUEN ESPERIMENTU BAT EGITEA ERABAKI GENUEN.

Uno de los elementos naturales que tenemos en el aula son las piñas. Decidimos hacer un experimento que habíamos visto aquí.


- SARTUKO DITUGU URETAN IREKITA DAUDEN PINABURU HAUEK ETA JOANGO GARA IKUSTEN ZER GERTATZEN DEN: 
- Vamos a meter estas piñas que están abiertas dentro del agua y vamos a ir observando lo que pasa:




HURRENGO EGUNEAN  UMEEK POZARREN OIHU EGIN ZUTEN: PINABURUAK ITXI EGIN DIRA!
Al día siguiente lxs niñxs gritaron entusiasmados: ¡Las piñas se han cerrado!



ESPERIMENTUEKIN JARRAITUZ, GALDETU GENUEN ZER EGIN BEHAR GENUEN PINABURUAK BERRIRO IREKI ZITEZEN. ADIN HAUETAKO HAURREK ORAINDIK EZ DUTE ALDERANTZIZKO PENTSAMENDUA GARATU ETA HONELAKO ERANTZUNAK EMATEN ZITUZTEN:

- LABANAZ IREKIKO DITUGU.

- ATZAMARREKIN IREKIKO DITUGU, GOGOR TIRATUZ.

HORRELA APURTUKO ZIRELA IKUSARAZTEN GENIEN. AZKENEAN NORBAITEK ESAN ZUEN:

- BA, KANPOAN UTZIKO DITUGU BERRIRO LEHOR DAITEZEN - ETA HORI EGIN GENUEN

Siguiendo con los experimentos, preguntamos qué deberíamos hacer para que las piñas se volvieran abrir. Los niños de estas edades todavía no tienen desarrollado el pensamiento inverso y daban respuestas como éstas:

-Las abrimos con un cuchillo

-Las abrimos con los dedos, tirando fuerte

Les hacíamos ver que de esa manera se romperían. Por fin alguien dijo:

-Pues las dejamos fuera para que se vuelvan a secar- Y eso fue lo que hicimos.



AZKEN ESPERIMENTU BAT EGIN GENUEN PINABURUEKIN.

PINABURUETAN DILISTAK, GARBANTZUAK ETA BABARRUNAK SARTU GENITUEN (HAZIAK ERE BADIRELA AZALTZEN DIEGU). URETAN UTZI GENITUEN ETA... ZAIN EGOTERA!

Hicimos un último experimento con las piñas.

Metimos en ellas lentejas, garbanzos y alubias (les explicamos que también son semillas), las dejamos en agua  y …¡a esperar!







  • TULIPAK / Tulipanes
BESTE SARRERA BATEAN "TULIPAN TXIKIA IPUINA" UMEEI ASKO GUSTATZEN ZAIELA KOMENTATU GENUEN. HOBETO ULERTZEKO TULIPA BATZUK EROSI DITUGU:

En otra entrada de este blog comentaos que a lxs niñxs les gusta mucho el cuento "EL PEQUEÑO TULIPÁN". Para que lo entiendan mejor compramos unos tulipanes:



DENBORA GUTXITAN LORE EDER BIHURTU DIRA
En poco tiempo se han convertido en unas preciosas flores
.


ETA HORRELA DAGO GURE LANDAREEN TXOKOA:
Y así está nuestro rincón de las plantas:






1 comentario: